באיזה שלב צריך להכניס מאפיין חווית משתמש לתמונה
חווית משתמש מהווה את אחד מגורמי ההצלחה המהותיים ביותר לכל אתר ולכל אפליקציה. אם בעבר היה מדובר על תחום פחות מוכר ופחות פופולארי, הרי שהיום כולם כבר מבינים את החשיבות העצומה של החוויה שחווה המשתמש, בעת הביקור באתר או באפליקציה. למשל, אם מדובר על אפליקציה בעלת ממשק משתמש לא ידידותי ולא אינטואיטיבי, הדבר ישפיע באופן ניכר על אחוז הרווח של החברה. רוב האנשים היום לא מוכנים לבזבז זמן יקר על למידה של ממשק משתמש מסובך ומסורבל, היות וניתן למצוא לא מעט אפליקציות אצל המתחרים, אשר מכילות ממשק נוח וידידותי יותר. היום כולם כבר רגילים להתחשבות מקסימלית בצרכים של הגולשים, ולכן אתר או אפליקציה שלא יעמדו בסטנדרט הדרוש באמצעות עבודה עם מאפיין חווית משתמש, תמצא את עצמה במהרה מחוץ לתחרות.
חווית משתמש – מתי יש צורך להכניס אותה לשיקולים?
כאמור, החוויה של המשתמש נחשבת לאחד הפקטורים החשובים ביותר להצלחת האתר או האפליקציה ולכן יש צורך להתייחס לעניין כבר בשלבי התכנון הראשוניים. חשוב לזכור כי ללא חוויה חיובית, אף גולש לא יחזור לביקור חוזר באתר או באפליקציה של העסק, ולכן זהו השיקול הראשוני של כל עסק שמעוניין להצליח. מסיבות אלו בדיוק, יש צורך לבצע אפיון של צרכי המשתמשים כבר בשלב התכנון של האפליקציה. חשוב להבין תחילה את הצרכים של קהל היעד, על מנת להתאים להם את הממשק האידיאלי ביותר עבורם. לצורך כך, יש צורך לאפיין עם מאפיין מקצועי כמו עדי יגיל תחילה את קהל היעד ולערוך מחקר אודות הצרכים שלהם. לכן מומלץ לעבוד עם חברה מקצועית ואמינה שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם עיצוב מרשים וייחודי בשילוב עם ממשק ידידותי עבור קהל היעד שלכם. חשוב לזכור, כי לא מספיק להסתפק בעיצוב איכותי וממשק נוח, אלא יש לוודא כי הוא מותאם באופן אישי לצרכים ולרצונות של קהל היעד. זוהי הדרך היחידה להבטיח את הצלחת האפליקציה ולהגדיל את כמות ההמרות באתר של העסק.
לסיכום, חווית משתמש מהווה חלק מהותי בהצלחה של כל עסק דיגיטלי, ולכן יש צורך להתייחס אליה כבר בשלבים הראשונים ביותר של תכנון האתר או תכנון האפליקציה.