5 סימנים שאתם צריכים מיתוג מחדש
הליך מיתוג הוא אחד ההליכים החשובים ביותר באפיון והגדרה של עסק והאופן שבו הוא מציג את עצמו לקהל הרחב. מדובר למעשה ביצירת זהות לעסק והאופן שבו הקהל זוכר את בית העסק. בניית מותג אורכת זמן ודורשת אסטרטגיה נכונה. אין מדובר רק בעיצוב לוגו או עיצובים אחרים אלא ממש בשפה שלמה שבאמצעותה אתם מציגים את המותג שלכם, כך אומרים לנו בחברת https://www.gnss.co.il/ המתמחה במיתוג ופרסום עסקים.
מהו הליך מיתוג מחדש?
הליך מיתוג מחדש הוא למעשה הליך בו העסק משנה את הזהות שלו, מתקן אותה או בונה אותה מחדש. עסקים רבים זקוקים למיתוג מחדש ולא מדובר רק בעסקים קטנים שלא מצליח להם המיתוג הראשוני, אלא גם רשתות וארגונים גדולים במיוחד דוגלים מפעם לפעם למתג את עצמן מחדש. אין זה אומר לשנות את כל השפה העיצובית, לעתים יהיה מדובר בעדכון הלוגו של החברה והמסרים השיווקיים שלה ולעתים יהיה מדובר בכל תרבות החברה, כולל האופן שבו אתם מדברים עם לקוחותיכם, קו המוצרים שלכם, סוגי המוצרים ועוד.
מתי נצטרך מיתוג מחדש?
- כאשר שם המותג שלכם כבר לא מתכתב עם החזון שלכם – אחת הסיבות הנפוצות ביותר למיתוג מחדש היא כאשר שם העסק משתנה. זה יכול להיות שינוי עצמאי כיוון ששם העסק כבר לא משקף את פעילות החברה, התחום שהיא החליטה להתמקד בו או כאשר נכנסו שותפים לחברה או התפרקה לה שותפות.
- אתם לא מצליחים למצוא את הבידול שלכם – אחד הדברים החשובים ביותר בבניית מותג הוא למצוא את מה שמבדיל ביניכם לבין המתחרים שלכם. אם אתם לא מצליחים למצוא בידול כנראה שאתם צריכים לחשוב מחדש על המותג שלכם.
- שפת המותג שלכם מסובכת – היום אנשים אוהבים לפשט עניינים. גם אין לאנשים זמן וסבלנות להתחיל לאבחן דברים מסובכים. אם אין לכם את האפשרות לפשט את המותג שלכם ופועלו הרי שאתם צריכים מיתוג עסקי חדש.
- אתם לא מצליחים לפתח את המותג שלכם – ייתכן מאוד והשפה הממותגת שבניתם לעצמכם לא עובדת. אתם צריכים כעת להתחיל לעבוד על שפת מותג חדש. מיתוג מחדש יעזור לכם לצאת לאור פעם נוספת, מחדש, ואפילו אנשים שפסלו אתכם עם המותג הישן שלכם יוכלו לתת לכם הזדמנות עם תיאור מותג חדש וקורץ יותר.
- המותג שלכם ישן – לאחר כמה וכמה שנים יש טרנדים חדשים בנושא עיצוב ובמיוחד בנושא עיצוב לצרכי מיתוג עסקים. עסקים בכל סדר גודל מחדשים את הלוגו שלכם ובשל כך גם את העיצובים האחרים שלהם בהתאם לשפה העיצובית החדשה המקובלת. כמו כן כדאי יהיה לדאוג גם למסרים פרסומיים חדשים.