איך עושים CRO בחנויות אינטרנט

אחד המונחים החשובים ביותר בתחום המכירות באינטרנט, הוא CRO. ראשי תיבות של conversion rate optimization, ובמילים אחרות, אחוז שיפורי המרה. כלומר, הדרך שלנו להביא לידי כך שיותר ויותר גולשים שייכנסו אל החנות שלנו באינטרנט ירצו באמת לקנות את המוצרים שאנחנו מציעים להם. 

בשביל להבין איך עושים CRO, צריך להבין את המשמעות של הדבר וכיצד זה מתנהל. כאשר אנחנו פותחים חנות באינטרנט, המטרה שלנו באופן טבעי היא למשוך כמה שיותר גולשים לחנות שיקנו את המוצרים שאנחנו מציעים למכירה. המטרה שלנו היא למשוך גולשים שיתעניינו במוצרים, גולשים שבאמת מעוניינים בהם ולא גולשים שאין להם שום עניין והם נכנסים במקרה או בטעות לחנות. 

המטרה של אחוז שיפורי המרה היא, לייצר מצב שיש התאמה מאוד גבוהה, אופטימאלית, בין מספר הגולשים למספר הפניות או הרכישות. כלומר, שיש מינימום של גולשים אשר נכנסים לחנות איקומרס בטעות. אם זה הפוך, כלומר, יש יותר גולשים שנכנסים מבלי לבצע קנייה, סימן שאנחנו עושים משהו לא נכון, בין אם זה בפרסום ובין אם זה במוצרים שאנחנו מציעים להם לרכישה. 

כיצד עושים את זה בצורה נכונה

זה בא לידי ביטוי בשלוש צורות עיקריות:

ראשית, פרסום נכון וחכם, אשר פונה באופן ישיר לאנשים שבאמת מחפשים מוצרים מהסוג שאנחנו מציעים. בין אם זה דרך גוגל, דרך פייסבוק או דרך אמצעים אחרים. אנחנו צריכים לאפיים נכון את קהל הלקוחות שלנו. 

שנית, אנחנו צריכים להציע להם מוצרים רלוונטיים, בצורה נכונה, מהירה ואפקטיבית, כך שהם לא יצטרכו לחפש יותר מדי ולא יהיה להם קושי לבצע את הרכישה. 

שלישית, אנחנו צריכים כל הזמן לחפש דרכים כיצד להשתפר, כיצד להקל על הלקוחות, איך להציע להם יותר ויותר מוצרים ושירותים רלוונטיים עבורם. 

 

מילי שמעון

מילי שמעון

בונה אתרים ומומחית בעיצוב גרפי עם שנות 10 שנות ניסיון בתחום.