עיצוב אתרים – כיצד בוחרים חברה מקצועית בנושא

כשעסק מחליט להקים אתר אינטרנט, אחד הדברים שהוא צריך לבחון כשמראיינים גורמי מקצוע שמתמחים בתחום, הוא את כל תהליך העיצוב של האתר. כלומר, חשוב לבדוק לא רק את הצד המעשי של בניית אתר, אלא גם כיצד אותם גורמים מקצועיים מציעים לעצב אותו. 

ברמת העיקרון, בניית אתר אינטרנט מתחלקת לשלושה חלקים עיקריים. חלק אחד מתייחס לתהליך הבנייה המעשי, יצירת הקוד וכל מה שמתייחס לנושא (בהנחה והאתר נבנה על פלטפורמה ייחודית ולא קיימת כמו וורדפרס נניח), חלק שני מתייחס לאפיון של האתר, ההחלטה מה להכיל באתר, אילו פרמטרים, אילו תפריטים, איזה תוכן הוא יכיל ועוד. החלק השלישי מתייחס לשאלת העיצוב. 

נהוג לחשוב כי עיצוב אתרים הוא רלוונטי רק לנראות של האתר, אך זה לא מדויק. הנראות היא חשובה, אך היא יוצרת עבור הגולש את חווית הגלישה. הוא לא ייהנה מהאתר רק בגלל התכנים והפריטים שיש בו. הוא צריך לקבל אותם בצורה פשוטה, נוחה, נעימה לעין. לכן יש חשיבות לעיצוב, מעבר לעניין של הנראות.

כיצד בוחרים מעצבים לאתר

מאחר ויש לעיצוב תפקיד משמעותי, הרי שאנחנו צריכים לדעת כיצד לבחור מעצבים שידעו לבצע את עבודתם בצורה נכונה. לשם כך, עלינו לבחור אנשי מקצוע שמכירים את הצרכים שלנו מצד אחד ומצד שני, אנשי מקצוע מנוסים, איכותיים, כאלה שאנחנו יכולים לסמוך על הידע והכלים שעומדים לרשותם. 

דבר ראשון שנעשה, זה לבחון אילו אתרים הם עיצבו בעבר, באילו כלים, באיזה סגנון וצורה. חשוב לבדוק האם הסגנון שלהם מתאים לאתר כמו שלנו, האם הוא יכול לספק לגולשים שלנו חווית גלישה ברמה הגבוהה ביותר. 

דבר שני הוא לבחון אילו הצעות הם מציעים לנו. איך הם מציגים את הרעיונות שיכולים להתאים לנו. חשוב שדרך ההצגה שלהם לא רק תהיה יפה, אלא גם תתאים למה שאנחנו מחפשים. הם צריכים לספק הסבר רלוונטי למה נכון לעשות את הדברים כך ולא אחרת. 

לפני סיום, אנחנו צריכים גם לראות סקיצות שיכולות להתאים לנו, בשביל לייצר תהליך עבודה נכון.

מילי שמעון

מילי שמעון

בונה אתרים ומומחית בעיצוב גרפי עם שנות 10 שנות ניסיון בתחום.