האם קידום אתרים משתלם?

המאמר הזה מיועד לבעלי עסקים ובעלי אתרים ששוקלים האם וכמה להשקיע באתר שלהם. כיום יש הרבה אפשרויות לשיווק: החל מרשתות חברתיות ועד מודעות ממומנות בגוגל ועמודי נחיתה. ההשקעה באתר העסקי עצמו היא השקעה משמעותית שלוקחת זמן רב עד שתבשיל.

השאלה הנשאלת היא האם גם היום זוהי עדיין השקעה מוצדקת?

במאמר הבא ננסה לענות על השאלה הזו.

במה כרוכה השקעה באתר העסקי

השקעה באתר עסקי לאחר שזה נבנה היא בעצם השקעה בשיטת השיווק האידיאלית ביותר: קידום אתרים. כאשר אנחנו משקיעים באתר, אנחנו צריכים לזכור שמבחינה עסקית יש לו ערך רק אם הוא ממוקם במקומות טובים בתוצאות החיפוש. אבל למעשה, גם אתרים שממוקמים במיקומים גבוהים בגוגל לא בהכרח ייצרו מכירות. מה עושים? ובכן, הפתרון הוא הופעתם של דפים רלוונטיים בתוצאות חיפוש רלוונטיות (ממוקדות לקהל היעד בהתאם לביטויים ספציפיים).

עכשיו, משהבנו מה זה אומר בדיוק עמוד מקודם מבחינה עסקית, נעבור לשאלה ששאלנו את עצמנו מקודם: האם זה משתלם?

האם קידום אתרים משתלם?

התשובה הקצרה היא שברוב המקרים בהחלט כן. הסיבות לכך הן רבות, כפי שנפרט:

  • ההשקעה בקידום אתר אמנם מצריכה זמן, אבל היא גם נשארת לזמן רב יחסית. שלא כמו בקמפיינים ממומנים, הקידום האורגני לא 'יעלם' כמו זה הממומן ברגע הפסקת התשלום. ניתן לקדם דפים לראש הדירוג ואז רק עם תחזוקה מינימלית להשאירם שם.
  • קידום אתרים הוא השקעה, כלומר אתר שמקודם באופן המיטבי, מהווה נכס דיגיטלי איכותי. זהו אתר שמייצר פניות רק בזכות זה שהוא קיים. אתר כזה ניתן יהיה גם למכור כאשר המחיר תלוי בקידום ובזרם הפניות המגיע ממנו. קידום האתר הוא יותר דומה ל'משכנתא' מאשר ל'שכר דירה' כאשר לאט לאט אנחנו צוברים נכס נזיל בבעלותנו.
  • יש משהו מאד ייחודי בקידום האורגני – לא רק שהוא מביא זרם פניות, אלא גם הפניות איכותיות יותר. כן, מכיוון שכניסה אל אתר שמופיע בתוצאות החיפוש הראשונות, אינה נחשבת אצל הגולש ככניסה לפרסומת, אלא כדבר טבעי. כמו כן, התהליך יעניק לאתר יותר אמינות. גולש שיכנס למודעה כלשהי בתשלום, לרוב יהיה רגיש לתמחור ויתייחס לנאמר באתר בחשדנות מובנת. הנתונים האלו גם הוכחו בניסויים שונים שנעשו בקרב גולשים והם גם מוכרים לכל מקדם אתרים מניסיון העבודה היום יומית.
  • קידום אתרים אורגני ממצב את העסק שלנו כגוף מוביל וחשוב. לא משנה אם מאחורי האתר עומד עסק קטן, כי קידום האתר העסקי שלכם הוא הזדמנות להתבלט וליישר קו עם המתחרים הגדולים והמוכרים בתחום. אם אתם בעלים של עסק קטן, דמיינו מה יקרה כאשר ימצאו אתכם בדף הראשון לצד השמות המוכרים והגדולים בענף. זהו נכס עם יתרונות אדירים למוניטין וגם קרש קפיצה לעבודה עם גופים גדולים ולקוחות רציניים יותר. כל זה תקף שבעתיים אם הלקוחות שלכם לא מבקרים אתכם בעסק. קידום אתרים עוזר לכם להציג את עצמכם כאימפריה.

כמה מילים לסיכום…

קידום האתר העסקי שלנו עומד בבסיס הפעילות השיווקית של העסק. לעיתים מגיעים כל מיני חידושים שגורמים לנו לבחון את האמיתות הישנות. רשתות חברתיות שונות מציעות הרבה אפשרויות שיווק כשחלקן אפילו בתשלום וחלקן גם לא רעות בכלל. בכל אופן, לשאלה האם קידום אתרים אורגני משתלם, התשובה היא שכן, ובגדול.

מילי שמעון

מילי שמעון

בונה אתרים ומומחית בעיצוב גרפי עם שנות 10 שנות ניסיון בתחום.