עיצוב חווית משתמש – להבין את המשתמש שלך

כשמפתחים ומעצבים ניגש לעבוד על מוצר מסוים, הם לא מסתכלים עליו רק בהיבט המעשי, כלומר, הם לא מסתכלים רק על השאלה, מה בדיוק המוצר עושה וכיצד הוא משרת את הלקוחות שאמורים לרכוש ולהשתמש בו. הם מתייחסים להיבט נוסף ומשמעותי מאוד, ההיבט של חווית השימוש, קראו בהרחבה באתר חברת UI מובילה.

במשך השנים למדנו, אם אנחנו רוצים למכור מוצר אנחנו חייבים להבין את הלקוחות שלנו, אנחנו חייבים להבין את הצרכים שלכם, מעבר לעניין של התוצאה, כלומר מעבר למה שהם מחפשים שהמוצר יספק להם בתוצאה הסופית, אנחנו חייבים להבין איזו חווית שימוש הם רוצים לקבל מהמוצר שהם רוכשים.

דוגמא טובה לכך זה מכשיר סמארטפון. כאשר סטיב ג'ובס עבד על פיתוח ועיצוב מכשיר אייפון, הוא לא חשב על המוצר בטלפון טלפון או בתור מכשיר שיכול להכיל אפליקציות שונות. הוא חשב על חווית המשתמש. כיצד לתכנן, לבנות ולעצב את המכשיר בצורה כזו, שכל מי שירכוש אותו ייהנה ממנו, ואחרים ייראו עד כמה המכשיר אפקטיבי ונוח, אז הם ירצו להשתמש בו גם.

יש בכך היגיון, הרי אם נבחן מכשיר או מוצר מסוים, סביר להניח שאנחנו נמצא כמוהו עוד אלפים בשוק. אך מי שיצליח למכור יותר, זו החברה שתהיה מסוגלת להבין את הלקוחות והצרכים שלהם, בהיבט של אופי השימוש במכשיר, ותדע לספק להם חווית משתמש ייחודית.

כיצד עושים את זה? ברמת העיקרון, יש כלים שונים לבדוק חווית משתמש. בין אם זה קבוצות מיקוד, סקרים, בדיקות איכות וכדומה. כמובן שצריך להיות סיעור מוחות של גורמים שונים, צריכה להיות פה עבודת צוות, יצירתיות ומקוריות. מן הסתם, העיצוב חייב להתבצע ע"י מומחה UX באופן שיתאים למבנה של המכשיר, לפרמטרים ולמפרט שלו, ולחומרים שאנחנו יכולים להשתמש בהם על מנת לעצב אותו בצורה כזו או אחרת.

חלק מהתהליך של הבנת המשתמש, היא היכולת לשנות את המוצר, להתאים אותו בדגמים הבאים למה שהלקוח מחפש, בין אם זה על ידי שינוי צורה, הוספה או הורדה של פונקציות, שדרוג ועוד שורה ארוכה של דברים שיכולים לעזור לנו בכך.

מילי שמעון

מילי שמעון

בונה אתרים ומומחית בעיצוב גרפי עם שנות 10 שנות ניסיון בתחום.