גיוס עובדים בחינם, בשנת 2020 עדיין קיים

בעידן העכשווי גיוס עובדים הופך להיות משימה קלה ביותר והיא לא עולה כסף כלל.

מציאת עובדים חדשים הוא כאב ראש לא קטן עבור כל מעסיק, אך מאז המעסיקים גילו את האפשרויות החדשות אשר הן בחינם גם בשנת 2020, המטלה הזו נראית קלה מתמיד.

הצורך בעובדים חדשים

כדי לגייס את העובדים המתאימים ביותר, בעל העסק מנסח מודעה מדויקת לגבי התפקיד החדש המוצע באתר. מאד חשוב לדייק במודעה ולרשום את כל הפרטים החשובים ביותר כדי לחסוך פניות לא רלוונטיות. כמו לדוגמה חשוב לכתוב שמדובר במשרה מלאה בפתח תקוה כדי שיגיעו מועמדים אשר גרים בסמוך לעיר זו ולא אחרים אשר גרים במרחק נסיעה רחוק ולא סביר.

החברה המגייסת מפרסמת את המודעה ומיידעת מועמדים פוטנציאלים במייל על פתיחת משרה זו אשר מתאימה להם. כל אחד מהם בוחן את הדרישות ומחליט אם לפנות או לא. לעיתים קיים נתון ספציפי שאינו מתאים כמו עבודה כל יום עד השעה 18.00 או לחילופין תפקיד אשר כולל נסיעות לחו"ל, דבר שאינו מתאים לאמא חד הורית עם ילדים קטנים.

אלו שמעוניינים במשרה, שולחים קורות חיים והמגייסים בוחנים את המידע ומבצעים סינון ראשוני של אלו המתאימים ואלו שכרגע הם בעדיפות שנייה.

טיפול אישי במסמכי קורות החיים

מגייסי כוח האדם (ראו כאן https://www.alljobs.co.il/Mador/חברות_השמה.htm) משוחחים עם המועמדים המובילים כדי לתהות על קנקנם, עד כמה הם רציניים, מהם התחומים החזקים שלהם בתחום הנדרש, עד כמה הם מוכנים לתפקיד מאתגר שאינו תפקיד קל ועוד. לאור ההתרשמות בשיחת הטלפון, מזמנים אחדים מהם לריאיון פרונטלי כדי להתקדם איתם.

בריאיון הפרונטלי, המגייס המיומן מבין מיהם המועמדים המובילים, מי הוא בעל יכולות לבצע תפקיד זה ומי לא. על פי שפת הגוף והתשובות ברור ללא ספק את מי כדאי לגייס ואת מי עדיף שלא לגייס כי ברור שהוא לא מתאים לתפקיד ולכן יעזוב כנראה אחרי תקופת עבודה קצרה.

את התוצאות הסופיות מעבירים למעביד אשר זוכה בעובד בחינם לאחר סבב של בדיקות, הוא ישוחח אתו ויקדם את התהליך.

מילי שמעון

מילי שמעון

בונה אתרים ומומחית בעיצוב גרפי עם שנות 10 שנות ניסיון בתחום.