האם להאמין לכל הקישורים שאתם רואים באתר?

קישורים הם חלק בלתי נפרד מהליך קידום אורגני ומשחקים תפקיד חשוב מאוד בקידום האתר בגוגל. משום כך אנשים רבים יוזמים קישורים מכל רחבי האינטרנט על מנת לקשר לאתר שלהם, להשיג עוד "המלצות" עבור האלגוריתם של גוגל ולקבל דחיפה נוספת במעלה תוצאות החיפוש אך האם כל הקישורים הם טובים? האם כל הקישורים שאתם רואים ברחבי האינטרנט המקשרים אליכם או לאתרים אחרים הם לינקים איכותיים, אמינים וטובים? התשובה היא לא.

מה הכוונה לקישורים לא אמינים?

גוגל מייחסת חשיבות רבה לקישורים כיוון שזוהי הדרך הכי טובה שלהם למדוד עד כמה האתר הוא פופולרי. להמלצות יש משקל רב בחיים בכלל והאופן שבו האלגוריתם יכול לזהות המלצות באמצעות בוט הסורק את האינטרנט (הבוט של גוגל) הוא על ידי זיהוי קישורים לאתר. אז כמובן שגוגל מתוחכמים מאוד ובוחנים את איכות הקישורים, סוג הקישורים, מהיכן הם יוצאים, לאיזה עמוד הם מקשרים, האם מדובר בקישור URL, קישור מתוך ביטוי מסוים או קישור כללי כלשהו וכו'.

כך גוגל בונה את המוניטין והאיכות של הקישור וכמה הוא תורם לסמכות של האתר אליו הוא מקשר. מה שזה אומר במילים אחרות זה שכמו שקישור יכול לתרום – כך הוא יכול גם לפגוע באתר אליו הוא מקשר, בהנחה שמדובר בקישור בעייתי ו/או קישור מאתר בעייתי.

איך יודעים אם קישור הוא בעייתי ומדוע בכלל מקשרים אלינו קישורים שכאלה?

קישורים כאלה יכולים להגיע אל אתר ב-3 מקרים:

  • בעל אתר/מקדם חסר ניסיון שלא מתחשב באיכות הקישור ומקשר לקשר שלו מאתרי ספאם ואתרים באיכות ירודה. ראו כאן לדוגמה מחיר קידום אתרים!
  • בעלי אתרים פחות איכותיים במקרה קוראים תוכן באתר שלכם וממליצים על האתר שלכם בבלוג/באתר שלהם.
  • מקדמים או אנשי מקצוע מיוחדים הפועלים באמצעות טכניקות כובע שחור המנסים לפגוע באתר שלכם על ידי קישורים בעייתיים שהם יוצרים במכוון.
מילי שמעון

מילי שמעון

בונה אתרים ומומחית בעיצוב גרפי עם שנות 10 שנות ניסיון בתחום.