קידום אתרי וורדפרס – המדריך המלא

אתרי וורדפרס הם מהאתרים הנפוצים ביותר בעולם כיום. יש אומרים שכ-30%-35% מהאתרים ברשת הינם אתרי וורדפרס. אלה מועדפים על גוגל מסיבות רבות, כאשר העיקרית שבהן היא הסדר והארגון שיש בקוד האתר מה שמאפשר לגוגל לקרוא בצורה טובה וחלקה יותר את האתר ולדעת במה שהוא עוסק. כמו כן לוורדפרס יש אלפי תוספים שניתן להוריד בחינם ולשדרג את האתר, חלק מהם יכולים לסייע לקידום האורגני של האתר בגוגל.

תוספים אחרים עוזרים לחבר כלים של גוגל וכלים אחרים למשרד האחורי של האתר ולהקל על ביצוע סריקות ואיסוף נתונים. קידום אתרי וורדפרס הוא כמו כל קידום של אתר אחר אבל בזכות התוספים, הסדר והעובדה שגוגל אוהבים את האתרים הללו – הוא מעט נוח ויש שיאמרו אפילו קל יותר במקצת.

שלב 1 – בניית האתר, ארכיטקטורת תוכן וחוויית משתמש

במדריך זה נדבר על כמה שלבים לעבודת קידום אתרי וורדפרס. בשלב הראשון חשוב יהיה לבנות את האתר בצורה מסודרת, עם היררכיית תוכן ברורה, תפריטי ניווט נוחים ולוודא שהגלישה באתר היא מהירה ונוחה. כלומר יש לבחור אחסון טוב, איכותי וכזה המספיק לצרכים שלכם.

כמו כן חשוב לדאוג לעיצוב פרקטי ונוח לאתר, שלא יציק בעין וחשוב שהאתר יהיה מותאם רספונסיבית לגלישה במסכים שונים כיוון שחצי מהגולשים היום עושים זאת באמצעות המובייל. לבסוף חשוב לבצע פעולות שונות לשיפור חוויית המשתמש באתר מה שאמור לסייע לעבודת הקידום גם כן.

שלב 2 – הזנת תכנים, אופטימיזציה והתקנה של תוספים

השלב הבא יהיה להזין תכנים ראשונים באתר ובאופן שוטף כדאי יהיה להזין כמה תכנים במהלך השבוע או החודש בהתאם לתדירות המקובלת בתחום שבו פועל האתר. יש תחומים וסוגי אתרים שבהם מאמר בשבוע יספיק לשמור עליו מעודכן ויש תחומים שבהם מעלים בין מאמר לכמה מאמרים ביום לאתר. חשוב לבצע אופטימיזציה לתכנים הללו ולבצע להם התאמה למנועי החיפוש אך מבלי לפגוע באיכות התוכן שגם יש לזכור שאנשים אמיתיים קוראים אותו.

בוורדפרס תוכלו להוריד את התוסף yoast seo שיעזור לכם לבצע התאמות לתוכן, לדאוג למפת אתר ועוד.

שלב 3 – בניית קישורים פנימיים וחיצוניים

לבסוף אין עבודת קידום ללא בניית קישורים! עבודה זו מתחלקת ל2: קישורים פנימיים (כלומר בין עמודים פנימיים בתוך האתר) וקישורים חיצוניים – המגיעים ממקור חיצוני אל האתר ונחשבים כהמלצות. ככל שהאתר הממליץ איכותי יותר כך בדרך כלל הקישור יהיה שווה ערך רב יותר. כמובן שיש עוד פרמטרים שמשפיעים על איכות הקישור וכדאי יהיה להרחיב את הידע בנושא.

מילי שמעון

מילי שמעון

בונה אתרים ומומחית בעיצוב גרפי עם שנות 10 שנות ניסיון בתחום.