קווים לדמותו של סטארטאפיסט מצליח

ישראלים רבים, לרוב צעירים חולמים להיות סטארטאפיסטים מצליחים. זה המקום שבו מאות אנשים מגשימים חלומות, זה המקום שאנשים מצליחים לשנות את העולם וזה המקום שבו אנשים הופכים מאנשים רגילים ממעמד הביניים למליונרים, לפעמים אפילו מולטי מליונרים. אחת השאלות שעולות פעם אחר פעם בהקשר של יזמות והצלחה היא האם קיימים קווי אופי דומים או זהים אצל אותם סטארטאפיסטים מצליחים. אם נסתכל אחורה ונחקור את אותם ימזים ישראלים נגלה כי מצד אחד יש הבדלים משמעותיים שבאים לידי ביטוי במקומות מהם הם הגיעו, בהשכלה אותה הם רכשו וכדומה, אך מצד שני, יש גם לא מעט קווי דימיון.

אופטימיות היא שם המשחק

כדי לקחת רעיון ולהפוך אותו למיזם מצליח דרוש הרבה. מיזמי הייטק לא מצליחים ככה סתם. יש המון אבל המון מכשולים בדרך בין אם זה בתהליכי הייצור, בין אם בתהליך של גיוס הכספים ובין אם במחקר השוק. אחד הדברים הכי חשובים באופי של כל סטארטאפיסט הוא אופטימיות. למרות הקשיים והמהמורות שצצים להם בדרך, עלינו לשמור על אופטימיות ולדעת שהכל יסתדר בסוף על הצד הטוב ביותר.

התמדה חדשנות ויסודיות

לצד האופטימיות חשובה גם ההתמדה. רק מי שיש לו את היכולת הזו להתמיד, לא לוותר, להמשיך הלאה ולפתור בעיה אחר בעיה יוכל להצליח. כדי שהמיזם שלנו יצליח אנחנו צריכים להיות יסודיים, כלומר להמציא משהו שנותן מענה לצורך קיים אבל מביא בשורה, משהו אחר שאין כאן.

האם אני חייב את כל התכונות?

לצד התכונות והיסודות שתיארנו יש עוד לא מעט תכונות הנדרשות מיזם מצליח כמו למשל היכולת לחשוב מחוץ לקופסא, הבנה עסקית מעמיקה בשוק, יכולת לפזר סמכויות ומתן תשומת לב לפרטים. העניין הוא שאנחנו לא חייבים שיהיו לנו את כל התכונות הללו, אלא עצם היכולת שלנו לגייס את האנשים המתאימים שיש להם באופי את התכונות שחסרות לנו באישיות, יכול לנבא הצלחה מסחררת.

מילי שמעון

מילי שמעון

בונה אתרים ומומחית בעיצוב גרפי עם שנות 10 שנות ניסיון בתחום.